tisdag 5 november 2013

De sista detaljerna.

 
Några sköna, flörtiga grodor har fått plats på en vägg.
 
Genom att ha mycket fjärilsväxter, fjärilsholk och humleholk
hoppas jag att det kommer många små pollinatörer till atriumgården.
De är vackra att se på och är bra för växtligheten.

Wildlifes små träfåglar sitter lite överallt och ger ett verklighetstroget intryck.

Solsidan heter ett boende, och detta är deras fina skapelse.
 
Här är alla bidragsgivares fågelholkar med varsin namnskylt.

 
Några vattenkannor låg i ett hörn. Vi hängde upp dem i ståltråd i äppelträdet,
tillsammans med några äpplen som hade fallit på marken. 
Tänkte köpa några mer färgglada kannor och hänga upp.

En av fritidspedagogerna berättade att barnen hade varit ute häromdagen
 och att de hade haft rullstolsträning. Då hade de åkte en slinga mellan bambun,
sen kört runt, och sen fått välja väg mellan planteringslådorna.
De hade varit bra träning och en perfekt runda! Jag blev så glad över att få höra detta,
att det faktiskt används på ett sätt som jag hade hoppats på!


Jag testade både fontängrodan och dimmaskinen hemma innan
jag tog in dem i atriumgården. Det såg jättebra ut!

1 kommentar:

  1. jag är så oerhört imponerad av ditt engagemang och all tid som du lagt ner. Du har verkligen känsla för detaljerna. Här ska vi njuta och umgås och andas frisk luft!!! :-) // Annelie

    SvaraRadera